'המשקפיים' • עלילות אנשי העסקים והעיתונאים בעיר הגדולה

בעל המשקפיים 8 Comment on 'המשקפיים' • עלילות אנשי העסקים והעיתונאים בעיר הגדולה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"הלו, שלום, מדברים כאן 'המשקפיים', רצינו להזמין אתכם לחגיגת האושפיזין שלנו שתיערך ב… אה, אתם לא בארץ?! נו, שוין".

"מה פתאום פורים?! אושפיזין! למי יש השבוע יארצייט? מעולה. ומה כתוב באיגרת המפורסמת שלו? נו, ומי לך מגלם בעצמו ראיית מעלת חברו יותר מ'המשקפיים'…?! זה הכל!".

כך הסתיימו להם השבוע בזה אחר זה שיחותינו הנרגשות לבכירי המגזר, עיתונאיו ומפורסמיו. ביקשו להם 'המשקפיים' לחגוג בדיבוק חברים את יום ההילולא של בעל ה"שנראה כל אחד מעלת חברינו", וגילו כי מיטב אנשי הברנז'ה המעטרים את ראש רשימת אנשי הקשר, מבלים להם מחוץ לגבולות ישראל.

והלא ברי לכל בר דעת כי סעודה חגיגית ללא חונה דייטש משולה לטיפול בנפגעי תאונה ללא הודעה לתקשורת, ואשר על כן נאלצו 'המשקפיים' לשוב למלאכת האיסוף המתישה והסיזיפית, שתוצאותיה המרשימות מוגשות בפניכם.

אזרחי ארצות הברית שאינם בני ברית, עשויים להניח כי ההתרחשות הגדולה ביותר השבוע ברחבי ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות הייתה בהצבעת אסיפות הבחירות של אחד עשר מדינות למועמדי מפלגתם לנשיאות מלכות של חסד. אלא שמי שנמצא בסוד העניינים, יודע כי האמת שונה בתכלית.

רחובות ברוקלין וסמטאות בורו פארק עטו חג, עם היכנס בשעריהם כ"ק איש החסד חונה דייטש, לצד עיתונאי כיכר השבת ישראל כהן ויד ימינו של אייכלר חיים רבינוביץ'. שדרות מנהטן ומסעדות פלטבוש נכנסו אף הם לכוננות עליונה, לובי המלונות הוברק, וחנויות הכלבו עמדו הכן לקראת ביקורם של בכירי הברנז'ה בתפוח הגדול.

הצצה ראשונה וחפוזה בפני האורחים ניתנה בחנות חולצות בשדרה ה- 13 המפורסמת, שם נצפה דייטש בוחר סחורה מובחרת לקראת חתונת זושא נאה, בנו של איש העסקים ארי נאה שתחת כנפי ממונו חסו מכובדינו ומפורסמינו.

דייטש חולצות

בשם ההגינות, השוויון והאיזון הקדוש, אך מתבקש זה כי אחרי קניית החולצות, תהיה הקנייה הבאה עבור בית יעקב אלו הנשים. וכך מצא עצמו דייטש בוחן חלוקים בחנות סמוכה. למען האמת, 'המשקפיים' עדיין מסופקות אם קניית החלוק פתרה את קניית המתנה לבני הבית, או שמא בכלל מדובר ברעיונות לבקיטשעס עבור האדמו"רים שדייטש מייצגם במגזינו בכבוד.

דייטש חלוקים

גם יו"ר איחוד הצלה בבני ברק אפי פלדמן, הצטרף למרתון הקניות האמריקאי, והעמיס לפקלאותיו ממיטב המחלצות שניו יורק התברכה בהם.

תמונה 5

את המכה המוחצת והתשובה הניצחת לכל המלעיזים והמזלזלים באיכויותיו האישיות וברצינותו של המועמד הפרובוקטיבי דונאלד טרמפ, נתן השבוע ח"כ אורן חזן שבחר לכבד את המועמד הרפובליקני בכך שהשווה עצמו אליו. ומהרגע שניתנה האות, החלו העיתונאים החרדים – היחידים שלוקחים את חזן ברצינות ובאהדה רבה – לעלות לרגל אל טראמפ. הנה ישראל כהן יוצא מפתח מגדלי טראמפ המפוארים בלב מנהטן.

ישראל כהן טראמפ

עד לרגע סגירת הגיליון, שמרו 'המשקפיים' מקום מכובד לתמונה המתבקשת בעקבות ההתפתחויות, בה יתועד כ"ק האדמו"ר מזלאטשוב מעניק את ברכתו לטראמפ. מה רבה הייתה אכזבתנו לגלות את האדמו"ר נמצא הרחק ממוקדי ההתרחשויות, עת התהלך אחוז שרעפי קודש בשבילי שיכון ד' בעיר טבריה.

זלאטשוב

עיניו הצופיות למרחוק של כ"ק האדמו"ר מטאשנאד – הלא הוא אחיהם של מרדכי ואיסר בריסק – הביאו אותו לכוון את קביעת תאריך החתונה של בתו, לאותו שבוע בו נחוגו בניו יורק שמחותיהם של בכירי היהדות החרדית בעיר. כך הצליחו האחים הנכבדים לרקוד על כל החתונות ולכבד אותם בנוכחותיהם. כך למשל מרדכי בריסק בחתונת בנו של העסקן ואיל המצעים בנימין ברבר.

בריסק

למרות שמתפללים בבית הכנסת ווילעדניק שבמונסי נשבעו בכל הקדוש והיקר כי מדובר במחזה שגרתי בהחלט, לא יכלו 'המשקפיים' לכלוא דמעות התרגשות, כשהבחינו בזמר בערי וובער בלימוד חסידות מעמיק כהכנה לתפילת שחרית בוקעת רקיעים.

בערי

ועם כל הכבוד למי שסופג חסידות ביגיעה עצומה בתורתה העמוקה, אי אפשר שלא להעריך את ליפא שמלצר ומיכאל שניצלר שמקשרים את רוחם, גופם, חושיהם ונשמתם לצדיקי הדורות, על ידי התבוננות מעמיקה, שלא לומר נוקבת וחודרת, בדמויות דיוקנם הפרוסים במגזין הייעודי.

ליפא שניצלר

בין מאות המשתתפים שבאו להמתין למעליות ולמקום בחדר אוכל, ועל הדרך לספוג חינוך בשבת 'עצות מהחיים' במלון רמדה בירושלים, היו גם הזמר אלי הרצליך ומאסטרו יהודה גלילי.

'המשקפיים' התמקמו במדויק על קו התפר וגבול המחיצה שחילקו בין מזרח ירושלים למערבה, וכך נהנו במקביל מתפילתו של הפייטן משה חבושה בהיכל בית הכנסת הספרדי, ומנעימותיהם המרהיבות וביצועיהם המפעימים של מקהלת 'יחד' והחזן דב פרידמן בהיכל האשכנזי.

עלייתו על רום כס מחזיק תיק היח"צ במשרדו של שימי רווח, לא מביאה להזחת דעתו של מוטי זילברברג, שממשיך להפשיל שרוולים – בכובעו כמפיק מקהלת 'יחד' – ודואג להביא לכם במו ידיו תיעוד איכותי מההבדלה המוזיקלית של ההרכב המנצח.

תמונה

בתוך שיטוטים חוזרים ונשנים בין אגפיו השונים של קמפוס רמדה, נמלאו עיני 'המשקפיים' חמלה לראות בין תמונות מנהיגי העולם ובכיריו – שתועדו מתרווחים בין כורסאותיו – את דיוקנו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אז מנהיג נהנתן ועצמתי, כיום אסיר בכלא מעשיהו. במבט מפוכח יותר, ניתן לראות בתמונה נחמה ותקווה למאוכזבי האירוח, לאמר: תגידו תודה שאתם כאן, תראו איפה אני נמצא כיום.

אולמרט

ומי שלא הסתפק בסדרת החינוך של הסופר הדגול, הוזמן להצפין למלון כינר שבגליל, שם התכנסו אנשי רשת החינוך אל המעיין בני יוסף למרתון של חינוך. גם סגן השר משולם נהרי הרביץ את משנתו בפני צעירי מחנכי הצאן.

381b1eab5dd02d920f2c8e7be6f3bb76

ואם כבר ענייני חינוך של רשת אל המעיין וכו', לעיני 'המשקפיים' צרמה מאוד תמונה מביקורו בשבוע שעבר של מנכ"ל הרשת חיים ביטון במוסדות בחולון, בה נראה רב הדור ונכבד נלווה לאורח הצעיר, ובמקום שהאחרון יכופף ראשו לראשון, נראה הרב משתרך אחרי העסקן.

חיים ביטון

תראו בזה עניין של סמנתיקה, אבל מה שהרגיע את נפשנו הסוערת והניח את דעתנו, הייתה תמונת שר הדתות דוד אזולאי הנמנה על אותה המפלגה, כשהוא נצפה מעניק כבוד ויקר לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', עת ביקר לצד מנכ"ל משרדו באזור הכותל העומד בלב הסערה התורנית.

תמונה 1

ונעבור מהפוליטיקאים שבאים לכותל לפתור בעיות, לאלו ש"יצרו" אותם: עיתונאי 'כיכר השבת' שמעון ליברטי נצפה מעתיר בתפילה ע"י שריד בית מקדשנו. 'המשקפיים' לכותל יכולות להעיד על תפילות חמות למציאת דירה הגונה עבור משפחת ליברטי המהממת.

ליברטי

פתיחת חשבון הפייסבוק של ח"כ יואב בן צור, לא מעידה חלילה על נטישתו את דרך ישראל סבא וכפירתו בשופרה של היהדות החרדית. כי כשהוא מארס בשעה טובה את בנו, היכן הוא בוחר לפרסם זאת אם לא בעיתון "המודיע".

53376437c5e914962f874090e5de6384

'המשקפיים' מציעות לצרף את מועמדותו של מנחם טוקר למירוץ העיתונאים וכותבי הטורים התרים אחר חשבונות שמים ועניינים הצריכים חיזוק בעקבות האסונות הקשים שפקדו את עם ישראל בעת האחרונה. תראו איזה יפה פתר חכם מנחם את הקשר בין מספר הרכב שלו לבין דיסק חדש של זמר חב"די.

תמונה 4

לא ברור האם יש קשר למקרי הפיגועים ההולכים וגוברים סביב סניפיו של רמי לוי, אך את הקרב בין רמי לוי לאושר עד, נראה כי המפכ"ל כבר הכריע. כך נצפה רוני אלשיך עורך קניות בסניף אושר עד הסמוך לקניון איילון הסמוך לשלייקעס.

רוני אלשיך

כתבה שדיווחה על מכות שהפליאו תושבי קרית צאנז בעובד חברת מי נתניה הנחשד בהשתייכותו לכנופית פורצים המטילה את אימתה על תושבי השכונה, לוותה בשורת תיוגים מרשימה, שייעודה להקל את מלאכת החיפוש במנועים האינטרנטיים. 'המשקפיים' פערו עיניהם בתימהון נוכח התיוג המפתיע 'חסידים מרביצים':

בחדרי

מני גרא שוורץ, עורך אתר 'בחדרי חרדים', האם במקרים דומים בקבוצות שונות תשתמשו באותו תיוג בשינוי זהות מתבקש, או שמא תבחרו לגוון בסגנון 'ליטאים זורקים סטנדרים', 'מתנגדים דוחפים', 'מרוקאים מתעצבנים' וכן על זו הדרך?

תודה על השאלה הקריטית. אכן, באתר החרדי הגדול בעולם, חשוב שלא תתרחש טעות אפילו בתגית שבכתבה, ועל כן אנו שמחים על המעקב המדוקדק וההערה הבונה. נתקן הניסוח.

בשמחת שבע הברכות למשפחת בעל המנגן משה וינטרוב נצפו האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא, שר הבריאות יעקב ליצמן, ואיל ההון התל אביבי אברהם פלוק.

וינטרוב

מצעד נכבדי ומפורסמי יהדות הארץ והתפוצות לשמחת נישואי בתו הבכורה של הרב נחמיה רוטנברג, המשיכה במלא עצמתה לימי שבע הברכות שנחוגו ברוב פאר והדר. 'המשקפיים' לכדו את מוטי שטיינמץ מנצל רגע של הפוגה לקבלת שיעור נגינה בכינור מהכנר ניר סרוסי.

תמונה 3

משלחת סודית של צמרת עולם העסקים והספורט המקומית, בהובלתו של איש העסקים שאול זילברשטיין מחיפה, עשתה את דרכה לליז'ענסק, למסע תפילה והתעלות על ציונו של בעל ה"נועם אלימלך". את המשלחת פיאר בהשתתפותו הרב חיים דוד קובלסקי, ש'הרים' את המשתתפים בדברי תורה וחסידות.

אנשי העסקים לא הסכימו לוותר על נוכחותו של מי שהפך ל"נשק הסודי" ושובר השוויון שהם מחזיקים בארסנל, ולמי שמסתמן כטנור המועדף באירועי אצולת הממון הישראלית, הלא הוא החזן שלמה סלצקי, שהנעים את המסע בקולו הנדיר ולא פחות מכך, בחיוכו הכובש ובאנרגיותיו המתפרצות. קבלו הצצה:

מזרח אירופה שימשה השבוע כר נרחב לפעילותם של חזנים ישראלים, כך גם החזן דב הלר, אושיה מוזיקלית בפני עצמה, שהופיע באירוע נוצץ במיוחד של מלווה מלכה לטובת הגמ"ח המרכזי בחבר העמים. "חיבוק הדב" אליו זכה מהמוסדות המקומיים, לא הסתיים באירוע המרכזי, וממשיך אל ברוניה בולשוי, בקהילתו של הצדיק מלניניגראד, שם כבר התמקם הלר לקראת שבת חזנות מיוחדת בראשותו.

תמונה 2

 

מלך המוזיקה החסידית הבלתי מעורער מרדכי בן דוד, חגג בר מצווה לנכדו, בנו הקטן של יידל. ליפא שמלצר, זאבי פריד ואבי דרור הפכו את האירוע למיקס מוזיקלי משובח והצליחו לסחוב את האב והסב לסבב דואטים מפתיע. האיש והקלרינט דוד הלר, הצליח לתפוס את מרדכי לתמונה שכולה חיוך והתמוגגות מנחת.

b0b7cb88949effe7bc6fd3aa4231526a

מסתבר ששילוב אלכוהול עם מוזיקה הוא לא נחלת תחביבו הבלעדי של רולי דיקמן, יען גם הגיטריסט הפופולרי יונתן פורת מצליח 'לשלהב' בין השניים. ככה נראים שני מוזיקאים אוחזין בבקבוק.

רולי דיקמן

ובכדי לספק את "קצב" הדרישה ליינות משובחים של אנשי הברנז'ה לצד עמך בית ישראל, התכנסו היום אנשי יקב טפרברג לצד ייננים אנינים ו'קובעי טעם קהל' מובילים במלון הילטון תל אביב, לאירוע יוקרתי ומושקה, בו הושקו 2 יינות חדשים ומשובחים מהסדרה החדשה. פרטים עליהם תראו בקרוב במדור היין המשתבח שלנו.

יין טעימות

'המשקפיים' שוקלים לצאת בקמפיין: "אם שותים לא מנגנים". ואיך תתמודדו עם המחסור בנגנים? – בשביל זה יש ראשי ערים! קחו למשל את ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול שגילה כישורי מוזיקה מופלאים בשמחת האירוסים לבתו של שמואל גרינברג, סגן ראש העיר. לצדו תוכלו לזהות את הזמר אבי מילר חרד לגורל פרנסתו…

חיים ישראל ובנו דניאל נכנסו לאולפן להקליט דואט משותף לקראת אלבום שיצא בקרוב. הפתק "דניאל איחר לבית הספר מסיבה שאינה באשמתו", כבר לא יהיה אופציה אחרי פרסום התמונה עם השעון מתנוסס במרכזה.

חיים ישראל

בשעה שאתם תתענגו על צלחת צ'ולנט מהבילה במאורת ליל שישי מזדמנת, יתענגו מאות משתתפים בהופעה משותפת של אהרן רזאל וגיא זוארץ. מאחר ו'המשקפיים' לא מעלים אפילו בקצה דעתם לוותר על העינוג הקולינרי, נאלצו הם להסתפק בהופעה מקדימה בחדר החזרות.

תמונה 1 (1)

שמואל חיים פפנהיים ואביגדור רבינוביץ מצאו את הרקע המושלם לתמונת סלפי משותפת. הפגנות הקנאים נגד גיוס בני הישיבות בירושלים. 'המשקפיים' חושבים ש'סלפי' בעיר הקודש היא פרצה חמורה המצדיקה קיום הפגנה בפני עצמה.

ענע

מכירים את הבדיחה על אבא אמא ושלשה ילדיהם שעולים לאוטובוס ומנקבים בכרטיסיית נוער? – מסתבר שדודי איינהורן היצירתי מצא דרך לשכלל את השיטה, לחסוך עוד יותר, ולהיכנס עם התינוק במחיר עגלה.

דודי אינהורן

'המשקפיים' היו נותנים כל עודפי הון שהצטברו באמתחת נרתיקם בכדי להיות זבוב על הקיר בהתכנסות בכירי משפחות הברנז'ה – ביניהם בני רבינוביץ וקובי נחשוני – לערב קומזיץ משירי רבי שלמה קרליבך. תכל'ס, לא הייתם משלמים בכדי לזכות לכמה דקות שקט מאמירותיו הנחרצות של העיתונאי ללא הפסקה?

רבינוביץ נחשוני

דוד ברנס, מנכ"ל מלון קראון פלזה ים המלח, השיק טרקלין עסקים חדש, והזמין את לב לבייב לקבוע מזוזה. את קירות הטרקלין מעטרים פריטי אמנות מקוריים מגלריית ארטנובה, שבמושב בית נקופה.
 אתר 'קול חי' היה הראשון לחשוף את שערוריית מנהלי החיידרים בבני ברק האוסרים על תלמידיהם להתחפש למרן הגר"ע יוסף. אך כמו תמיד, יש מי שכותבים ויש מי שעושים. הפעם הוכיח זאת הזמר אבי בן ישראל שנקט ביוזמה זריזה.

תמונה 2

בין תפקידיו התובעניים של איש התקשורת גואל ועקנין, לא זונח הלה לרגע את ההסתופפות בצל גדולי ישראל. השבוע הגיע לקבלת עצה ותושיה מהגאון רבי דב לנדא, ראש ישיבת סלבודקא.

212A9241

תפקידו התובעני של המנהל הטכני ב'קול חי' אסף קליין, הובילו את צעדיו היישר לעבר שפת הכינרת, שם השתכשך במימיהם הנעימים ואף נתן דרור לשירת נפשו בכלי נגינה ש'המשקפיים' לא מצליחות לעמוד על טיבו.

אסף קליין



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    לבעל המשקפיים חבל שאתה לא חושף את עצמך! אבל פשוט אין עליך!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. 7

    הפעם זה באמת היה טוב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    תעשו ככה כל שבוע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

  3. 6

    רק חבל שרולי דיקמן לא מעלה חיוך…………..

  4. 5

    משקפופר……כלי הנגינה של אסף קליין הוא "מלודיקה"

  5. 4

    אין על המדור המגניב הזה.
    מה שחבל שהמשקפיים לא יוצא על פרוינט כך יכולנו להתענג עליו גם בשבת.
    בברכת
    וטהייר ליבוים

  6. 2

    כתב מוכשר לא מפספס אף רבב נייעס
    מלא חרוזים תענוג עילאי לקרוא בתשוקה כל מילה
    הכל בחן וביופי השמורים למומחים בלבד
    עלה והצלח !

  7. 1

    הכי אהבתי את "אבי מילר שחרד לשלום פרנסתו…":)
    זה באמת נראה שהוא לחוץ לשיר איתו.. תן לבן אדם לשיר קצת לבד מה קרה אם קצת שר במקומך